ZAŠTO JE TEŽE TRENIRATI ZIMI: evo kako da nadoknadite manjak vitamina D u zimskim mesecima

Istraživanja su otkrila vezu između povećanog napora prilikom kardio treninga i vitamina D...

ZAŠTO JE TEŽE TRENIRATI ZIMI: evo kako da nadoknadite manjak vitamina D u zimskim mesecima Foto: Shutterstock

Kada nastupi zimski period, mnogi faktori utiču na nas. Prvenstveno, obdanica je kraća, imamo manje sati na raspolaganju za trčanje napolju (a sigurno da je napolju mnogo prijatnije i produktivnije nego vežbati na traci u zatvorenom prostoru).

Takođe, ne možemo ignorisati ni činjenicu da je napolju hladno što će vas pre usmeriti na udobnost svog doma, ušuškavanje u toplo ćebe i možda čašu vina, čaj ili kafu, pre nego što će vas motivisati da izađete napolje i odradite trening - daleko je to od vežbanja...

PROČITAJTE JOŠ: ŠOK OTKRIĆE! OVAJ VITAMIN NEDOSTAJE SVIMA: posledica su visok pritisak, depresija i bolovi u kostima i mišićima

Osim ovih činjenica, i nauka daje razloge zašto se ljudi više muče sa treninzima zimi. Vitamin D je taj koji značajno utiče na osobe, pa i kad je trening u pitanju. Kao što znamo, glavni izvor vitamina D je sunčeva svetlost, koje manjka zimi, što bi moglo na kraju krajeva da utiče i na našu sposobnost treniranja. Da bi preispitali svoju teoriju, naučnici su za ispitanike imali 1995 ljudi, starosti od 20 do 49 godina, vodeći računa da je nivo vitamina D kod ispitanika prosečan. Beležili su nivo potrošnje kiseonika kao još jedan od faktora.

Naučnici su otkrili da četvrtina ispitanika sa najvišim nivoom vitamina D ima značajno više sposobnosti od onih sa nižim nivoom ovog vitamina. Ovi rezultati su značajni, ali ostaje da se detaljnije provere kliničkim ispitivanjima kako bi se potvrdila ova veza.

PROČITAJTE JOŠ: KAKO DA SKINETE SALO SA RUKU I LEĐA: ove jednostavne vežbe možete da radite kod kuće, a rezultat je neverovatan! (VIDEO + 5 MINUTA)

Dr Amar Maravan rekao je da ova utvrđena veza između vitamina D i treninga važi i za muškarce i za žene, bez obzira na starosnu grupu, etničku pripadnost, indeks telesne mase, kao i činjenicu da li su pušači, da li imaju hipertenziju ili dijabetes.

 

Ako ne želite da nedostatak sunca i vitamina D utiče na vašu sposobnost za trening, uvedite hranu bogatu vitaminom D kao što je sir, jaja, tunjevina, skuša, losos. A možete i da rezervišete odmor na nekoj sunčanoj destinaciji, pa nadoknadite i napunite rezerve ovog vitamina!

Izvor: Stil




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt