OVAJ MIŠIĆ MORATE ISTEZATI SVAKOG DANA: tako vas neće boleti leđa, a zadnjica se zateže

Slabinski mišić, na latinskom jeziku - quadratus lumborum, jedan je od najčešćih uzročnika bola u leđima! Zato je najvažnije ne samo da se krećete i vežbate već i da se pravilno istegnete na kraju dana...

OVAJ MIŠIĆ MORATE ISTEZATI SVAKOG DANA: tako vas neće boleti leđa, a zadnjica se zateže Foto: Profimedia

Svaka aktivnost, bila ona radna, sportska ili aktivnost svakodnevnog života, može prouzrokovati bol u lumbalnom delu leđa ukoliko se ne pravilno ili naglo izvede ili vremenski dugo traje.

Bol se najčešće vezuje za sledeće aktivnosti:

  • nepravilno dizanje tereta ma koje težine, gde se trup savija i rotira
  • nagli pokret rotacije, savijanja ili rotacije i istezanja trupa
  • dugotrajno sedenje
  • dugotrajna vožnja automobilom
  • dugotrajno hodanje
  • dugotrajno stajanje
  • loš položaj u toku spavanja
  • povrede koštano-mišićnog sistema lumbalne regije – traume (najčešće saobraćajni udesi, povrede u toku sportskih aktivnosti...)

Pravilnim izborom asimetričnih vežbi za jačanje dubokih mišića trbuha i istezanjem mišića quadratus lumborum, karlica se dovodi u pravilan položaj. Takođe, ovim putem glutealna muskulatura dobija povećan volumen.

VIŠE: Plesna joga za leđa i posturu (VIDEO)

Slično se rešava i problem kod lošeg lordotičnog držanja ( kog možemo prepoznati po jako naglašenoj lumbalnoj krivini kičme unapred i opuštenim trbušnim mišićima).

Da vas ne bi bolela leđa, morate se svakodnevno istezati. Jednu od povoljnih vežbi koju vam preporučujemo pogledajte OVDE.

Tekst: Milica Gudžulić




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt