Saveti za odmorne noge

Da li vam je poznat osećaj bolnih i natečenih stopala, tegobe zbog proširenih vena, bolovi u donjem delu leđa i otežanog kretanja? Stručnjaci savetuju kako sebi da olakšate ove probleme...

Saveti za odmorne noge Foto: Thinkstock Images

Bolna i natečena stopala, proširene vene, bolovi u donjem delu leđa i otežano kretanje, ravni tabani... sve su to problemi sa kojima se susreće svaka druga odrasla osoba.

Za zdravlje nogu najveći problem predstavlja loša cirkulacija. Kako do nje dolazi? Stručnjaci tvrde da su glavni krivac za poremećaj cirkulacije krvi u organizmu masne naslage koje se nakupljaju na zidovima arterija, ali i gojaznost, kao i česta izloženost stresu.

Sledeći saveti će vam pomoći da suzbijete ove probleme:

Više hodajte, manje sedite

Kada hodate ili trčite, mišići potkolenice pomažu u pumpanju krvi prema srcu, tako što pritiskaju venske krvne sudove. Ali tokom dugotrajnog mirovanja krv može da se nakupi u nogama i dovede do osećaja težine i nateklih članaka, što izaziva bol i umor. Ako se ovakvi simptomi ponavljaju neko vreme, to je znak da je venski sistem u nogama preopterećen i tako se stvaraju uslovi za nastanak proširenih vena.

Pravilan izbor hrane

Mnogi će reći da je uloga hrane precenjena, ali je činjenica da baš ono što unosimo u svoj organizam, kao i druge životne navike, uveliko određuju kvalitet našeg života i utiču na mnoga stanja (i bolesti) sa kojima, na prvi pogled, ni ne primećujemo vezu. Zato, osim kvalitetne ishrane u kojoj dominiraju voće, povrće, riba i žitarice, zdravlje nogu čuvaju i tečnost i umerena fizička aktivnost. Od sportova se preporučuju balansirani i ritmički sportovi kao što su hodanje, plivanje, ples, joga…

Na sledećoj strani pogledajte šest zlatnih saveta za noge bez bola.




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt