EVO KAKO DA ZAUSTAVITE ŠTUCANJE ZA MINUT: ovi trikovi pomažu da se oslobodite neprijatnog grčenja dijafragme

Štucanje često ume da bude neprijatno i da traje dugo, zato pročitajte ove dragocene savete koji će vam pomoći da brzo zaustavite štucanje!

EVO KAKO DA ZAUSTAVITE ŠTUCANJE ZA MINUT: ovi trikovi pomažu da se oslobodite neprijatnog grčenja dijafragme Foto: Profimedia

Štucanje je posledica nekontrolisanog grčenja dijafragme, sloja mišića koji odvaja grudnu šupljinu od stomaka, a osim navedenih okidača, to mogu biti i pušenje ili hladno piće uz topao obrok. Bezopasno je ako traje manje od sat vremena, ali ako se ponavlja danima ili nedeljama moglo bi da bude simptom upale pluća, bolesti bubrega, jednjaka, gastritisa...

U tom slučaju najbolje bi bilo da se  posavetujete s lekarom.

Sigurno ste probali mnogo načina kako bi se oslobodili neprijatnog osećaja kao što je štucanje.

Ovaj trik je 100% efikasan i momentalno vas oslobađa neprijatnosti.

Zašto dolazi do štucanja?

Razloga je mnogo: štucanje može da se javi zbog prekomernog hlađenja ili istezanja želuca, kao i zbog iritacije vagusnog nerva (ako ste na brzinu progutali hranu, ako ste se uplašili, pa oštro udahnuli vazduh ili ako ste jednostavno bili u neudobnom položaju).

Kod normalnog disanja epiglotis se otvara za disajne puteve i vazduh u pluća ulazi neometano. Ali za vreme štucanja naša dijafragma počinje grčevito da se skraćuje, a epiglotis zatvara disajni put i tako je udisanje praćeno kratkim gušenjem. Karakterističan zvuk potiče od iznenadnog zatvaranja grkljana.

Kako se osloboditi štucanja?

Tajna je jednostavna: Treba popiti vodu tako da želudac bude u višem položaju od glave. Voda bi trebalo da ide ezofagusom nagore i tek onda da dođe do želuca.

Da biste to uradili uzmite vodu u usta (ili sipajte u čašu, kako vam je zgodnije), savijte se glavom nadole i pažljivo napravite nekoliko malih gutljaja. Štucanje prestaje u roku od nekoliko sekundi.

Prebrzo jedenje, pijenje vruće tečnosti, začinjena hrana, iznenadna uzbuđenja, ali i nagle promene temperature samo su neki od mogućih uzroka štucanja.

Da biste sprečili štucanje koje traje samo nekoliko minuta, pripazite da jedete i pijete sporije, ali postoje i brojni trikovi kojima ga vrlo brzo možete zaustaviti. Među najuobičajenijima je taj da lagano nagnete glavu unazad, zaustavitee dah, brojite do deset i izdahnete. Zadržavanjeugljen dioksida opustiće dijafragmu i zaustaviti štucanje. Isti učinak ćete postići i ako začepite uši na 20-30 sekundi ili pritisnete prstima mekano područje iza ušne resice.

A kada niko ne gleda, možete i isplaziti jezik. Ova metoda omogućuje lakši protok daha, a ujedno i zaustavlja štucanje.

Dišite u ruke na ustima i nosu

Pokrijte usta i nos rukama i nastavite da dišete normalno narednih nekoliko sekundi. To će povećati količinu ugljen dioksidaa u krvotoku, telo će postati zaokupljeno oslobađanjem od njega i zaboraviti na štucanje.

Jako pritisnite dlan ili palac

Palcem jedne ruke pritisnite dlan druge - što jače, to bolje. Možete i pritisnuti vrh levog palca desnim kažiprstom i tako držati 30-ak sekundi. Takav blagi bol odvratiće pažnju nervnog sistema od štucanja.

Začepite uši i pijte na slamčicu

Uzmite devet ili deset brzih, uzastopnih gutljaja vode. Još će učinkovitije biti ako zapušite uši i to isto radite preko slamčice. A umesto da zapušite uši, pritom možete i pritisnuti mesto gde se spajaju linija vilice i vrat, iza ušiju.

Sisajte kockicu leda ili šećera

Učinkovit “lek” protiv štucanja je i sisanje kockice leda. U popularne metode ubraja se i rastapanje kockice šećera u ustima. Ako vam je to preslatko, isto uradite s komadićem đumbira ili kriškom svežeg limuna.

I strah ga zaustavlja

Uporno štucanje zaustavićete i uz pomoć prijatelja, pod uslovom da vas lagano uplaši. Bilo kakvo skretanje pažnje sa štucanja, odnosno menjanja ciklusa disanja pomaže da ono prestane.

 

Izvor: Novi.ba




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt