ŠTA JE INTUITIVNA ISHRANA: 10 pravila za dijetu BEZ DIJETE

Intuitivna ishrana je filozofija koja odbacuje tradicionalno držanje dijete i preporučuje da slušate znake koje vam šalje organizam da biste odlučivali šta, kad i koliko da jedete.

ŠTA JE INTUITIVNA ISHRANA: 10 pravila za dijetu BEZ DIJETE Foto: Shutterstock

Intuitivna ishrana nije mršavljenje već ukupno mentalno i fizičko zdravlje.

Za početak, prestanite da mislite o hrani kao „dobroj” ili „lošoj” i umesto toga redovno (svaka 3-4 sata) jedite užinu i obroke koji sadrže proteine, vlakna i masti.

Praćenje signala koje telo šalje u vezi sa glađu kao način da odlučite kada da jedete a kada da prestanete možda za nekoga nije revolucionaran, ali za neke druge predstavlja potpuno nov koncept. Upoznajte se sa intuitivnom ishranom, idejom koja odbacuje kulturu držanja dijete i zasniva se na tome da prvo upoznate svoje telo pa onda donosite odluke o hrani.

Ovaj pristup potiče od istraživanja o promenama zdravstvenog stanja koje nisu povezane sa gubitkom kilograma.

ntuitivna ishrana zapravo u potpunosti uklanja mršavljenje iz jednačine – i ne odnosi se samo na unos hrane. Na primer, 9. princip govori o upražnjavanju fizičke aktivnosti u kojoj zaista uživate umesto da okrećete pedale sobnog bicikla zato što želite da smršate ili osećate da biste to morali da uradite.

Da li intuitivna ishrana dovodi do gubitka kilograma?

Na ovo pitanje je teško dati odgovor zato što intuitivna ishrana nije - i da ponovimo, nije dijeta koja obećava skidanje kilograma, niti je preporučen plan ishrane.

Ne postoje pravila koja treba slediti, samo strategije osmišljene da donosite informisane odluke o svom ličnom zdravlju.

Kod nekoga praćenje signala sopstvenog tela može da dovede do mršavljenja kao sekundarnog cilja, ali je primarni cilj da vam pomogne da odbacite tradicionalnu kulturu dijeta za mršavljenje koje ne daju konkretne rezultate (drugim rečima bez lišavanja, ograničavanja i eliminisanja).

Podaci prikupljeni do sada su obećavajući u pogledu boljeg zdravlja, ali je ključne parametre uspeha kao što je prihvatanje tela i samopouzdanje – teže izmeriti na postojan, kvalitativan način nego izgubljene kilograme. Kad smo već kod toga, takođe je malo verovatno da ćete se ugojiti.

Kako se intuitivna ishrana razlikuje od svesne ishrane?

Skoro ih je nemoguće razlikovati ali je glavna razlika u tome što intuitivna ishrana proziva „kulturu držanja dijete” u svojoj filozofiji, dok je svesna ishrana isključivo okrenuta ka doživljaju unosa hrane. Intuitivna ishrana se takođe proučava kod lečenja poremećaja ishrane. Obe odbacuju ideju unosa hrane zarad mršavljenja ili gubljenje iz vida da jedete da biste se prehranili i uživali.




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt