ISHRANA KOJA UBRZAVA METABOLIZAM: kako smanjiti šećer u krvi i smršati

Brzina metabolizma je promenljiva. Promenom vrste namirnica u ishrani i načina njihovog kombinovanja, možemo da programiramo organizam da brže sagoreva kalorije.

ISHRANA KOJA UBRZAVA METABOLIZAM: kako smanjiti šećer u krvi i smršati Foto: Profimedia

Metabolizam će se ubrzati redovnom fizičkom aktivnošću uz pravilnu kombinaciju namirnica, i tako potrošiti višak masnoće u organizmu, piše Lovesensa.

Metabolizam je proces kojim organizam hranljive sastojke unete putem hrane pretvara u energiju za rad mišića.

U ljudskom digestivnom traktu hrana se razgrađuje u tri osnovne komponente: proteine (belančevine), masnoće i ugljene hidrate (šećer). Svaki čovek individualno reaguje na hranljive sastojke koje hranom unosi u organizam. Različita reakcija delimično je nasledna, ali je uglavnom posledica onoga čime se hranimo.

Brzina metabolizma je promenljiva. Promenom vrste namirnica u ishrani i načina njihovog kombinovanja, može da se programira organizam da brže sagoreva kalorije. Kako se hrana metaboličkim procesom razgrađuje na belančevine, masti i ugljene hidrate, ugljeni hidrati su pokretač insulina. Insulin je hormon koji proizvodi pankreas i luči se uvek kada se konzumira hrana. Konzumiranje veće količine ugljenih hidrata u ishrani u obliku slatkiša i kolača stvara više glukoze u krvi, što sa druge strane izaziva lučenje više insulina da transportuje glukozu tamo gde se energija čuva u telu.

Postoje dva velika skladišta energije u organizmu:

a) glikogen koji se čuva u jetri i mišićima; 

b) masti koje se skladište oko unutrašnjih organa i ispod kože.

Kada je unos kalorija i izbor hrane ispravan, a dnevna aktivnost efikasna, sve funkcioniše kako treba: insulin se proizvodi u umerenim količinama, depoi glikogena se konstantno prazne i pune, a zbog kontrolisanog unosa ugljenih hidrata naslage masnog tkiva su minimalne. Previše ugljenih hidrata, zasićenih masti i alkohola, može dovesti do stvaranja viška telesne mase. Potrebno je reprogramiranje organizma da preuzme kontrolu nad smanjenjem šećera u krvi, a taj proces ima za posledicu gubitak viška kilograma bez napora i gladovanja.

Dijeta u koju se kune Opra Vinfri: evo kako je popularna voditeljka smršala 13 kilograma

Redovna fizička aktivnost i pravilna kombinacija namirnica pomoći će da se metabolizam ubrza i potroši višak masnoće u organizmu. Tokom fizičke aktivnosti u telu se luči endorfin (hormon sreće) te se ujedno smanjuje i stres. Jutarnje vežbe mnogo čine za početak dana i to će najbolje probuditi svaku ćeliju u organizmu. Jutarnje vežbanje pokreće metabolizam, a time se povećava i energetska potrošnja.

Tekst: Maja Astaloš




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt