KOJE MASTI ĆE OTOPITI MASNE NASLAGE NA VAŠEM STOMAKU: 7 vrsta ulja koja preporučuju nutricionisti

Nova mantra u dijetama glasi: jedite masnoće da biste izgubili masne naslage! Evo koje masti su zdrave za vas...

KOJE MASTI ĆE OTOPITI MASNE NASLAGE NA VAŠEM STOMAKU: 7 vrsta ulja koja preporučuju nutricionisti Foto: Profimedia

Istina je: našem telu su neophodne masnoće kako bismo gubili na težini, a svi organi funkcionisali kako treba. Međutim, samo odabrane masnoće i ulja mogu da pomognu da utolite glad, ubrzate metabolizam i hitno dostavite hranljive materije svim delovima tela. Ali, nisu sve masti iste: neka su potpuno loša (poput trans-masti u margarinu), dok neke masti ne možemo da svrstamo u kategoriju dobrih ili loših (na primer, ulje repice ili ekstra devičansko ulje).

Kako bi skinuo veo sa tajni o mastima i poslao vas na put brzog i efikasnog gubitka kilograma, Dejvid Zinčenko napisao je knjigu "Zero Belly Diet" u kojoj je rangirao ulja od onih najkvalitetnijih: omega-3 masne kiseline, mononezasićene masti i laurinska kiselina (svrstavaju se u dobre), preko onih srednjeg kvaliteta: omega-6 kiseline i zasićene masti (svrstavaju se u ne tako dobre) i nulte trans-masti (izbegavajte ih po svaku cenu).

Oslobodite se viška masnih naslaga uz dijetu:

Do ravnog stomaka za 14 dana

7. Kokosovo ulje

Dobija se iz sredine svežeg kokosa i ovo tropsko ulje je odličan izvor srednjeg lanca zasićenih masti, laurinske kiseline. Ovo ulje se pre transformiše u energiju nego u masne naslage. Ako izaberete kokosovo ulje a ne nezdrave masti - salo ili margarin, imaćete i manje neželjenih naslaga na telu.

Koristite ga za pečenje i prženje, dakle: kolači, torte, plačinke... Odlično je i za pravljenje dijetalnih gustih napitaka. Njime možete preliti i pečeni krompir uz dodatak praha od crnog luka, soli i bibera. Ne koristite ga za pohovanje.

6. Ulje od kikirikija

Ovo ulje je bogato mononezasićenim mastima koje se nazivaju oleinskim kiselinama (OEA) koje smanjuju apetit i ubrzavaju gubitak kilograma. Takođe, istraživači sa Univerziteta u Kaliforniji došli su do zaključka da pospešuje pamćenje.

Koristite ga za prženje na visokim temperaturama, odnosno, prženje u voku (ukoliko spremate azijsku hranu) ili u dubokom tiganju.

5. Avokadovo ulje

Ovo ulje se dobija iz sušenog i presovanog avokada izuzetno je zdravo za srce zbog mono-nezasićenih masti koje pozitivno utiču na holesterol i smanjenje apetita. Takođe, sadrži vitamine B i E i kalijum.

Koristite ga u salatama. Ovo ulje je blago orašastog ukusa kao i sam plod avokado. Ovim uljem poprskajte hleb ili bruskete, ribu ili domaću picu. Dobro se kombinuje sa lubenicom, grejpfrutom i narandžama, pa ga možete koristiti i u voćnim salatama.

Možda ćete se pomučiti dok nađete ovaj proizvod, ali ovo jako i puterasto ulje je najzdravije koje postoji. Čak 84 odsto masti u ovom ulju čine mono-nezasićene masti, a visok procenat njegove strukture čine omega 3 masne kiseline. Izvor je i fitosterola koji sprečava rizike za oboljenje od raka.

Koristite ga za pečenje testa, prženje u tiganju i pečenje u rerni. Za užinu isecite na kriške sladak krompir, poprskajte ga ovim uljem i ubacite u rernu na 180 stepeni i pecita ga dvadesetak minuta.

4. Maslinovo ulje

Ovo ekstra devičansko ulje povaćava nivo serotonina u krvi, hormona koji izaziva sitost. Ujedno je bogato i polifenolom, antioksidantima i pomaže u borbi protiv mnogih bolesti, poput raka, osteoporoze i moždanih oboljenja.

Koristite ga kao preliv za salate, za povrća i u kuvanim jelima. 

3. Orahovo ulje

Istraživači iz Pensilvanije koji su proučavali ovo ulje, došli su do zaključka da isharan koja je bogata orasima, kao i svakodnevno korišćenje ovog ulja pomaže da se bolje podnosimo strsne situacije, i održava krvni pritisak na normalnoj visini. Bogato je poli-nezasićenim masnim kiselinama, podstiče sagorevanje kalorija i skladišti neophodne kalorije (one koje koristimo za osnovne radnje: kretanje). Orasi sadrže najveći procenat omega tri kiselina od svih drugi orašastih plodova.

Koristite ga tako što ćete ga pomešati sa šeri sirćetom, maslinovim uljem i prstohvatom soli i bibera i napravite dresing za salatu. Ovo ulje se ne podnosi visoke temperature, zato ga nemojte koristiti za prženje i pečenje.

2. Ulje od repice

Ovo ulje se dobija iz semenki biljke koja pripada porodici brokolija, i najpribližnije je idealnom ulju. Odnos omega 6 i omega 3 kiselina je 5:1. Prema studiji objavljenoj u časopisu "Eksperimentalna bilologija i medicina", konzumacija ovog ulja pomagala je ljudima obolelim od raka, artritisa i astme. Takođe, bogato je i alfa-linoleinskom kiselinom koja pomaže u održanju telesne težine.

Koristite ga za svakodnevno kuvanje. Ovo ulje pogodno je za kuvanje i prženje na relativno visokim temperaturama, a prijatnog je ukusa pa se može koristiti u svim jelima

1. Ulje lanenog semena

Bogato je alfa-linoleinskom kiselinom (ALA), kao i omega tri masnim kiselinama koje pomažu u održanju telesne težine, pomažu kod srčanih oboljenja, utiču na bolju krvnu sliku i smanjuju upale i zapaljenja. Istovremeno je dobro da ga koriste oboleli od sindroma karpalnog tunela.

Koristite ga u salatama il iumesto maslinovog ulja ili majoneza za pripremanje pesto sosa, tuna salate, ali i ostalih sosova.

Izvor: Lisa




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt