BOLI VAS GLAVA, NE OSEĆATE SE DOBRO: meteoropatija - bolest modernog vremena

Vreme je jedna od najomiljenijih tema za razgovor. Na atmosferske prilike često se pozivamo da bismo imali o čemu da ćaskamo sa prijateljima, ali o vremenu sve češće razgovaramo i iz mnogo ozbiljnijih razloga. Saznajte šta je meteoropatija o kojoj se sve intezivne govori

Posledice uticaja vremena

Tipični pokazatelji osetljivosti na vreme, posebno promene temperature, pritiska i vlažnosti vazduha jesu glavobolje, migrene, nesanica, poremećaji u spavanju, mučnina, umor, opšta slabost, nagle promene u raspoloženju, razdražljivost, nervoza, depresija, otežana koncentracija i mentalno funkcionisanje, poremećaji u radu srca i krvotoka, bolovi u kostima i zglobovima, bolovi u zaraslim ranama, ožiljcima i zaraslim lomovima kostiju.

Posledice uticaja vremena posebno osećaju osobe koje boluju od nekih hroničnih bolesti srca i krvotoka, disajnih organa, astme, reume i artritisa. Simptomi tih bolesti usled uticaja vremena, a posebno naglih promena i ekstremnih klimatskih uslova, naglo se pogoršavaju.

PROČITAJTE VIŠE: JOGA ZA PRSTE: jednostavnim vežbama pobedite umor, glavobolju, stres i bol u leđima


Kako ublažiti ili otkloniti negativne uticaje vremena

Budite fizički aktivni

Budite što više fizički aktivni na otvorenom prostoru. Prikladno se obucite, šetajte, brzo hodajte, trčite ili vozite bicikl, bez obzira na atmosferske prilike. Svoje telo i psihu očvrsnite i učinite otpornim na negativne uticaje vremena. Aktivni boravak na vazduhu od najmanje pola sata dnevno, bez obzira na vreme, neka postane vaša navika.

Istrenirajte svoje telo za prilagođavanje promenama vremena

Naš organizam se može vrlo lako istrenirati za prilagođavanje vremenskim uslovima. Na taj način možete otkloniti ili ublažiti negativne posledice koje vreme, a posebno nagle promene, imaju na naš organizam i psihu. Najbolji načini da istrenirate svoje telo za podnošenje atmosferskih prilika jesu odlasci u saunu, kao i naizmenično tuširanje toplom i hladnom vodom.

Relaksirajte se

Pošto stresan način života i te kako povećava osetljivost na vremenske promene, odmarajte se što više i dovoljno spavajte. Usporite i smanjite tempo kojim inače živite. Između ostalog, i zbog osetljivosti na vreme, uvažavajte i praktikujte zdrav način života. Posvetite pažnju zdravoj hrani, telesnoj aktivnosti, disanju i ostalim metodama relaksiranja.

Pratite bioprognozu

Ako bolujete od bolesti koje se mogu pogoršati zbog uticaja vremena, obavezno pratite bioprognozu i ponašajte se u skladu s uputstvima. Bioprognoza može biti od velike pomoći i onima koji nisu bolesni nego su samo više ili manje osetljivi. Nadalje, kako smo i inače skloni preterivanju, događa se da optužujemo vreme i osećamo negativne simptome i u danima kada meteorolozi uopšte ne predviđaju promene. Ako redovno pratite prognozu, moći ćete pravovremeno da se pripremite za kritična razdoblja.

Ako su negativne posledice učestale, obratite se lekaru

Naše telo registruje promene vremena a ponekad je i češće i upečatljivije reagovanje na uobičajene simptome, recimo glavobolju i nesanicu, sasvim normalno. Ako simptomi potraju duže ili ako se pogoršaju, obavezno se posavetujte s lekarom.

Za ublažavanje simptoma koristite prirodna sredstva

Da biste otklonili ili barem ublažili negativne posledice koje osećate pod uticajem vremena, prednost svakako dajte prirodnim sredstvima.

Izvor: Lepa i srećna




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt