SAGOREVA KALORIJE, POBOLJŠAVA CIRKULACIJU I RAD SRCA: ples je idealna fizička aktivnost

Ples najčešće doživljavamo kao zabavu, a retko kao odličnu psihofizičku aktivnost. Pokazalo se da dok plešemo, telesni doživljaji deluju jače od reči, strah nestaje, a samopouzdanje raste...

SAGOREVA KALORIJE, POBOLJŠAVA CIRKULACIJU I RAD SRCA: ples je idealna fizička aktivnost Foto: Shutterstock

Sve je više dokaza da ples blagotvorno deluje ne samo na psihu već i na celokupno zdravlje jer se krećemo celim telom, mašemo rukama, njišemo bokovima, znojimo se.

Ples sagoreva kalorije, poboljšava cirkulaciju, jača mišiće i čak poboljšava rad srca.

– Ples se od davnina koristi za dobro raspoloženje i emotivno oslobađanje. Posebno je pogodan za ljude koji su izloženi mentalnom naporu, kao i za one koji teško izražavaju osećanja. Igra smanjuje nervozu i stres i jača samopouzdanje i kreativnost. Dok slušamo muziku, aktivira se hormon sreće i prirodno sredstvo protiv bola, endorfin, a fizička aktivnost pokreće prenos neurotransmitera kroz telo. Već posle malo plesanja osećaćete se bolje, a to znači da će i vaš odnos prema drugim ljudima biti mnogo bolji – kaže Ivan Mileusnić, profesionalni plesač i koreograf, koji je učestvovao u dve TV emisije, Ples sa zvezdama i Tvoje lice zvuči poznato.

Put do vitkog stasa

Plesni pokreti podstiču ozdravljenje na više načina. Pokreti u okviru grupe grade snažne socijalne i emotivne veze i, što je možda i najvažnije, pozitivna osećanja proistekla iz zajedničkog angažovanja. Ritmičko kretanje ublažava mišićnu napetost, smanjuje anksioznost i jača energiju. 

– U poslednje vreme često se kao razlog za ples navodi želja da smršamo. Po mom mišljenju on je opravdan, jer u plesu aktiviramo svaki deo tela i bilo bi suludo reći da igranje ne pomaže. Poznajem ljude koji su vidno oslabili posle nekoliko meseci kursa – kaže Ivan. 

Ovaj talentovani plesni umetnik i višestruki šampion Srbije u latinoplesovima svoje znanje prenosi mladim plesačima. 

Ples leči duh i telo

Brojne naučne studije potvrdile su da se plesom istovremeno oblikuje figura i poboljšava koordinacija pokreta, postajemo gipkiji, svesni svog tela, opušteniji i zadovoljniji. Mnogi terapeuti smatraju da su mentalni i emocionalni problemi često zatvoreni u telu u obliku mišićne tenzije i ograničene šeme pokreta. S druge strane, istraživanja su pokazala da stanje tela može uticati na lični stav, ponašanje i osećanja, kako dobro tako i loše.

– Postoji još jedna dobra strana plesa, a to je tolerancija. Uči nas kulturi ophođenja prema drugim ljudima, a istovremeno razvijamo i timski rad. Da bismo bili uspešni u plesu, prvo moramo naučiti da ne zavisi sve samo od nas, već smo upućeni najpre na svog partnera, a onda i na sve druge ljude koji se u tom trenuktu nalaze na podijumu. Vrata uspeha otvaraju se samo onda kada zajedno planiramo i kada zajedno radimo na ostvarenju ciljeva – tvrdi naš sagovornik. 

Ples podiže samopouzdanje

Na emotivnom nivou ples povećava samopouzdanje i donosi radost, ali i omogućava istraživanje osećaja poput ljutnje, frustracije i gubitka, koje je često teško objasniti rečima. Časovi plesa su zabavni i odličan način da se upoznaju novi prijatelji. Igra neguje i važne životne veštine poput sposobnosti komunikacije, discipline i pažnje. Grupna koreografija podstiče komunikaciju, poverenje i saradnju, dok u individualnom nastupu igrači prirodno pokazuju samopouzdanje i samopoštovanje, a pritom se dobro zabavljaju.

– Ples je borba, kao i sam život. Konkurencija je bitna, ali se treba boriti na pravi način, pre svega kvalitetom, upornim radom, bavite se stvarima na koje možete da utičete, a ne drugim ljudima. Ples nas uči zdravoj konkurenicji i tome kako da na prvi način podnesemo poraz. Naučite da date svoj maksimum, ali kada završite na podu, znate kako da se podignete i nastavite dalje – kaže Ivan Mileusnić.

Tekst: Žaklina Milenković

Izvor: Lepa&Srećna 



bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt