NUTRICIONISTI OTKRIVAJU KAKO DA SMRŠATE ZDRAVO: dostignite idealnu težinu uz pomoć ovih saveta

U moru podataka, ekspresnih dijeta i proizvoda za skidanje kilaže, teško je izabrati najbolji način za dostizanje idealne težine. Evo nekoliko saveta o tome kako da smršate, a da pritom ne ugrozite zdravlje.

NUTRICIONISTI OTKRIVAJU KAKO DA SMRŠATE ZDRAVO: dostignite idealnu težinu uz pomoć ovih saveta Shutterstock

Kako smršati, a ne ugroziti zdravlje. Evo nekoliko saveta stručnjaka. Stručnjaci su kategorični u tome da čovek celog života mora da se pridržava jednog zlatnog pravila: između obroka mora proći minimalno tri-četiri sata, a ukoliko smo u fazi mršavljenja, onda pet. Naime, svaki put kada jedemo, skače nivo insulina i masti počniju da se skladište. Nakon jednog sata nivo insulina počinje da se normalizuje, ali njegovi efekti traju još tri sata. Tek posle tog vremena, prestaje skladištenje, a ćelija se priprema za oslobađanje masti. Ako za to vreme stavimo bilo šta u usta osim vode, svi procesi počinju ispočetka, to jest insulin opet skače i masti se skladište. I što češće jedemo, češće se vraćamo na početak, a da svi procesi, od stvaranja do oslobađanja masti, nisu završeni. Enzim koji razlaže masnoću nije aktivan dok insulin postoji u krvi. Ne postoji teorijska mogućnost da izgubimo i miligram masti sve dok je hormon insulin aktivan. Dakle, zabranimo sebi da tri-pet sati posle obroka uzmemo bilo šta od hrane, čak ni zrno kikirikija, ništa osim vode, kafe ili čaja bez šećera.

PROČITAJTE JOŠ: ČINI ČUDA ZA VAŠ ORGANIZAM: Evo kako da uz pomoć cimeta brzo smršate

Dijeta bez gladovanja

Najčešća zabluda u vezi s mršavljenjem jeste da je neophodno gladovanje. Naprotiv, gladovanjem se remete metabolički proces u organizmu i hormonska ravnoteža. Dakle, jedite raznovrsno, više puta po malo, u pravilnim razmacima. Klonite se šećera više nego masti. Uvek doručkujte. Započnite dan s proteinima, dobrim mastima i ugljenim hidratima, na primer, jaja, uz parče integralnog hleba, ili ovsena kaša s dodatkom voća.

Bez specijalnih dijeta

Naglo mršavljenje može izazvati ozbiljna oboljenja. Telo nema vremena da se prilagodi takvoj promeni i reaguje panično. Naučnici smatraju da je optimalni tempo mršavljenja gubitak 4-5 kilograma mesečno, čime se  organizam postepeno navikava na nov režim ishrane, pa se tako mogu očekivati dugoročni rezultati. Nikako ne treba pribegavati specijalnim dijetama koje ograničavaju unos određenih namirnica. Jedina prihvatljiva dijeta je balansirana, koja uključuje raznovrsne namirnice, ali u smanjenoj količini. Nije neophodno ni brojati kalorije, što je prevaziđena metoda. Više kilograma dodajemo jedući posne, niskokalorične kolače uz kapučino, na primer, nego kajganu uz šolju čaja. 

Kliknite OVDE da pročitate nastavak teksta!




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt