LAKE VEŽBE ZA NATEČENE NOGE: bolja cirkulacija i lekovi koji skidaju otoke na zglobovima

Jednostavne vežbe i odlični lekovi iz prirode za one koji muku muče sa otečenim nogama.

LAKE VEŽBE ZA NATEČENE NOGE: bolja cirkulacija i lekovi koji skidaju otoke na zglobovima Foto: Shutterstock

Mnogi uzroci oticanja nogu, kao što su dugotrajno stajanje ili sedenje odnosno lakše povrede, su relativno bezopasni i mogu se lako prepoznati. Ipak, ponekad oticanje nogu može biti znak ozbiljnijih poremećaja, kao što su bolesti srca ili krvni ugrušci.

Zašto nastaje otok nogu?

Otoci nogu pripadaju grupi gravitacijskih edema, tj. otoka koji nastaju kao posledica dejstva sila gravitacije, pa nastaju pre svega kod osoba koje se dugo kreću, stoje ili pak dugo sede (osobito sa prekrštenim nogama). Oni se veoma često sreću kod osoba koje su preterano gojazne, pa noge trpe svo opterećenje gornjeg dela tela, a isto tako veoma su česti i u letnjem periodu i nastaju kao posledica zadržavanja vode ili preterane upotrebe soli u ishrani.

Trudnoća, fizički napor, PMS jesu takođe neka od fizioloških stanja koja do ovog „problema“ dovode. Ovi otoci se uglavnom povlače sami, dakle spontano, kao i uklanjanjem faktora koji su do njih doveli. Međutim, ukoliko oni traju dugo, bez povlačenja, a udruženi su i sa kakvom drugom simptomatologijom, može se posumnjati i na kakvo ozbiljnije organsko oboljenje.

U najvećem broju slučajeva ovi edemi su bezazlena pojava, dok je lekara važno posetiti pre svega zbog mogućeg oboljenja srca, bubrega, jetre, venskog sistema, ili pak kakvog hormonskog disbalansa koji može izazvati ovo stanje.

Naime, oticanje nogu nastaje i kao posledica otežanog oticanja krvi iz venskog sistema nogu (ka srcu), a najčešće je posledica stanja kakva su tromboze ili infiltracije vena, zatim slabosti zida vena koje vode u njihovo proširenje i nastanak varikoziteta, slabljenje funkcije zalistaka vena, kao i spoljašnjeg pritiska na venski sistem kakvim tumorskim procesom, pritiskom gravidnog uterusa (u trudnoći) na venski sistem, ili kod otežanog primanja venske krvi u desnu polovinu srca usled bolesti kakve su popuštanje srca, tj srčana insuficijencija, tamponada srca ili embolija pluća.

Usled raznih bolesti koje prethode bolestima krvnih sudova, nastaje vremenom hronična venska insuficijencija, pa pacijenti imaju osećaj težine u nogama, grčeve u nogama, osobito u večernjim satima, a kasniji stadijumi podrazumevaju i da one postanu vidljive na površini nogu i mogu se komplikovati trombozom ili upalama.

Ne možemo a da ne pomenemo i neke od lokalnih uzroka nastanka otoka na nogama kakvi su razne povrede kakva je, na primer, ruptura Ahilove tetive, razna uganuća, prelomi i slično. Otečene noge javljaju se i kod raznih infekcija ili rana koje nastaju u predelu stopala (kod dijabetesa npr ili kod raznih povreda kakvim faktorima spoljašnje sredine), ali i kod bolesti kostiju, postojanja cista ili pak reumatskih bolesti (giht).

PROČITAJTE JOŠ: Kako da radite Kegelove vežbe i ojačate vaginalni i mokraćni otvor

Simptomi natečenih nogu

Ovi edemi su takozvani testasti edemi, što znači da, kada pritisnemo mesto otoka, na tom mestu nastaje udubljenje, jer tečnost odlazi u okolinu, ali se po prestanku pritiska voda i otok vraćaju. Zbog usporenog oticanja venske krvi dolazi najpre do povećanja lumena krvnog suda, tj on se širi. To jeste zapravo kompenzatorni (odbrambeni efekat) vena na povećanje krvi u njima. Kada se ovaj efekat iscrpi, dolazi do povećanog izlaska tečnosti kroz zidove krvnih sudova.

Nastali edemi umanjiće pritiskom na okolne strukture i dotok arterijske krvi i kiseonika u ove predele, pa nastaje cijanoza, pad lokalne temperature edemima zahvaćenog predela, a pored otoka vremenom se može javiti i bol, pa i smanjena funkcija tkiva. Moguća je pojava i peckanja i svraba nogu.

Zbog postojanja otoka u stopalima i oko skočnih zglobova, vremenom dolazi do pojave osećanja težine u nogama, do bolova u stopalima, skočnim zglobovima i kolenima, otežano je stajanje, ali je i smanjena pokretljivost. Upravo zbog toga se u sklopu prevencije ovakvog stanja savetuje fizička aktivnost, vežbe, plivanje, izbegavanje dugog stajanja ili sedenja, lagane šetnje, smanjenje unosa slane hrane, hrane koja obiluje kalorijama i slično.

Kliknite OVDE da pročitate kako se rade vežbe za otečene noge!




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt