1 KG MESA NEDELJNO ZA ZDRAVLJE NAŠEG ORGANIZMA: šta se u telu desi ako umesto crvenog mesa jedemo RIBU

Da li je zdravo potpuno isključiti meso iz ishrane i kakve blagodeti po naš organizam ima konzumacija ribe, objašnjava doktorka Jagoda Jorga!

1 KG MESA NEDELJNO ZA ZDRAVLJE NAŠEG ORGANIZMA: šta se u telu desi ako umesto crvenog mesa jedemo RIBU Foto: Shuttersock

Istraživanje sprovedeno u Holandiji, koje je trajalo 20 godina i pratilo pojavu kancera debelog creva, rektuma i dojke na oko 10.000 ljudi koji su praktikovali alternativne načine ishrane, pokazalo je da nema razlike u riziku da se oboli od ovih malignih bolesti među onima koji su jednom nedeljno jeli meso i onih koji ga nisu jeli uopšte. Jedino se pokazalo da je rizik od ovih oboljenja značajno manji kod onih koji su jeli samo ribu.

U intervjuu za "Novosti" profesorka dr Jagoda Jogra sa Instituta za higijenu i medicinsku ekologiju Medicinskog fakulteta u Beogradu objašnjava da bez obzira na zaključke ove studije, savremena medicina ne preporučuje isključivanje mesa iz jelovnika:

"Reč je o ograničenoj studiji i ona ne može da se odnosi na opštu populaciju. Jer, ovo istraživanje je pratilo samo pojavu tri vrste kancera, a broj malignih bolesti je mnogo veći. Osim toga, stanovnici Sardinije su izuzetno dugovečni i vitalni u poznim godinama, a poznato je da jedu jagnjetinu, svinjetinu, masne sireve, pite, testenine, voće i povrće, a u značajno manjoj meri ribu. Dakle, nijedan ozbiljan lekar nikome nije propisao vegansku ili vegetarijansku ishranu u cilju postizanja medicinskih rezultata."

Koliko je rizična ishrana koja isključuje meso?

"Ishrana koja isključuje samo meso, a jede se riba ili mlečni proizvodi i jaja je apsolutno kompletna. Dakle, ishrana bez mesa nije deficitarna ni u čemu. Ono što donosi ogroman zdravstveni rizik je potpuno izbacivanje namirnica životinjskog porekla i ishrana zasnovana isključivo na žitaricama, voću i povrću."

Do kojih poremećaja može da dođe kada se namirnice životinjskog porekla ukinu u ishrani deteta? 

"Očigledno je da će, ako se sa ovakvim načinom ishrane otpočne u detinjstvu, u odraslom dobu osoba biti sićušnije građe. Međutim, medicinska nauka još nije jasno utvrdila da li sa ovakvom ishranom može ili ne može da se postigne genetski potencijal rasta i razvoja. Ono što je zabeleženo u stručnoj literaturi je težak oblik rahitisa kod šestomesečnih beba, nastao usled lišavanja mleka i drugih namirnica životinjskog porekla.

Zašto je opasno odreći se svih namirnica životinjskog porekla?

"Nedvosmisleno je dokazano da oni koji ne jedu meso, ribu, mleko, mlečne proizvode i jaja imaju deficit esencijalnih hranljivih materija, kao što su vitamin B 12, gvožđe, kalcijum, cink, omega 3 masne kiseline, kao i vitamina D. Nedostatak ovih nutrijenata je okidač za pojavu mnogih bolesti, a naročito je rizičan za decu kod koje može da dovede do teških razvojnih poremećaja na fizičkom i mentalnom nivou."

Ali, mnoge žitarice, voće i povrće sadrže brojne vitamine, minerale, pa čak i proteine?

"U žitaricama ima dosta vitamina B grupe, ali ne i vitamina B 12. Osim toga, da bi se samo iz povrća unele dovoljne količine gvožđa mora da se jede u tolikim količinama da je to praktično nemoguće. Isto važi i za kalcijum. Što se proteina tiče, razlika između onih biljnog i životinjskog porekla je velika. Proteini iz hrane životinjskog porekla su gotovo identični ljudskim i sasvim se apsorbuju, dok su biljni proteini u najboljem slučaju iskoristivi svega 50 odsto."

 

NA SLEDEĆOJ STRANI OTKRIJTE KOLIKO MESA TREBA DA JEDEMO, KAKAV RIZIK NOSI JELOVNIK BEZ MESA I KAKO RIBA UTIČE NA NAŠ ORGANIZAM!




Prenošenje originalnog sadržaja potpisanog sa Lepa & Srećna dozvoljeno je isključivo uz linkovanje na taj tekst!

bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt