POBEDITE BOLEST: 5 prirodnih načina da sprečite grip

Grip najčešće "obara" one oslabljenog imuniteta i kod njih su simptomi i najizraženiji. Osim opštih mera prevencije, jedino što sada može da se uradi u borbi protiv gripa jeste jačanje imuniteta! Evo i kako...

ISHRANA

 Na jelovniku bi trebalo da bude više ugljenih hidrata koji su osnovni izvor energije za organizam, mozak i mišiće. Složeni ugljeni hidrati nalaze se u hlebu, testenini i pirinču, a prosti u voću, medu, slatkišima i belom šećeru. Potrebni su i proteini, koji služe za obnavljanje mišićne mase i procesa obnove tkiva: nalaze se u mesu, ribi, jajima, mleku i mlečnim proizvodima. Masnoće su takođe neophodne, posebno biljnog porekla, jer su bogate antioksidansima. Ima ih u biljnim uljima i ribi. Mineralne soli i vitamini korisni su za jačanje obrambenog sistema organizma, a nalaze se u voću, povrću, mahunarkama i žitaricama.

Deci vitamin B

 Deci je više nego ostalima potrebna pomoć u oporavku nakon gripa, jer njihov odbrambeni sistem nije potpuno razvijen, a takođe, i starijim osobama čiji imunitet sa godinama postaje sve slabiji. U oba slučaja najbolji lek za oporavak su mirovanje i velika zaliha vitamina C. Za ponovno sticanje snage i vraćanje apetita, najmlađi bi trebalo da uzimaju i sve vitamine B grupe.

PROTIV UMORA

Za prevladavanje tipičnog jutarnjeg osećaja iscrpljenosti, šećer možete zameniti medom, a za podsticanje apetita najbolje rešenje je rasporediti dnevni unos hrane u više manjih obroka. Osim toga, vrlo je važno piti najmanje dve litre tečnosti dnevno jer se na taj način u organizam unosi potrebna količina mineralnih soli i nadoknađuje tečnost izgubljena zbog povišene temperature.

MASAŽA

Možete sami masirati određene tačke na telu: jamicu ispod pregiba lakta masirajte za smirivanje kašlja, trljajte deo između palca i kažiprsta protiv osećaja težine u glavi, a spoljne bočne strane kolena protiv umora i nedostatka apetita. Masirajte mekano sredinu tabana ako osećate bolove u kostima i mišićima.

MIROVANjE I TEČNOST

Izbegavajte nepotrebno naprezanje, mirujte što više u krevetu, dobro utopljeni, i spavajte sedam do osam sati dnevno. Pijte dnevno tri do četiri čaše isceđenog soka pomorandže ili limuna za rehidrataciju organizma.

Izvor: Novosti




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt