13 saveta kako da se rešite hemoroida

Promena ishrane, dosta tečnosti i kupke sa toplom vodom su neki od načina da se ublažite tegobe i rešite se bolnih hemoroida. Pročitajte šta još doktori savetuju...

13 saveta kako da se rešite hemoroida Foto: Profimedia

Svako je bar jednom u životu imao problem sa hemoroidima, i mnogi znaju na kakvim su tada mukama pri svakom odlasku u toalet.

Nije za utehu, ali svaki druga osoba starija od 50 godina ima hemoroide. Hemoroidima su podložnije i trudnice, gojazne i neaktivne osobe, kao i oni koji ne vode mnogo računa o ishrani i unose preterane količine rafinisane, prerađene hrane, pišu Novosti 29. septembra 2014. godine.

Simptomi su bezbolno svetlocrveno krvarenje, bol prilikom pražnjenja creva i svrab. Kod unutrašnjih hemoroida može se videti krvav trag na toalet papiru, ali mnogo je veći problem ako unutrašnji hemoroidi ispadnu iz anusa - tada celo područje boli, svrbi i veoma je osetljivo.

Izazivač hemoroida je najčešće zatvor, usled povećanja pritiska u krvnim sudovima prilikom napinjanja pri pražnjenju creva. Zatvor, takođe, pogoršava stanje već prisutnih hemoroida, jer su debelo crevo i čmar pod pritiskom, pa se mehanički grebu prošireni krvni sudovi i tako uvećavaju.

Prevencija uglavnom treba da se zasniva na zdravoj ishrani. Da ne biste na kraju morali da operišete hemoroide, najbolje je da se na vreme pridržavate ovih saveta:

1. Ako ste gojazni, smršajte, jer zbog viška kilograma imate veće opterećenje na ceo organizam - na krvotok i probavni sistem. Unosite dovoljno dijetnih vlakana, da biste sprečili zatvor i održali zdravlje krvnih sudova. Vodite računa o tome da ishrana bude raznovrsna i bogata svežim povrćem i voćem, integralnim žitaricama, semenkama i koštunjavim voćem. Izbegavajte jako začinjenu hranu, jer ona iritira deo tela koji je pod upalom.

2. Redovno jedite supu ili čorbu i pijte više vode od preporučena dva litra, da bi stolica bila mekša.

3. Pokušajte, ako možete, da ne provodite mnogo vremena sedeći, jer pored toga što tako manje sagorevate kalorije, nedovoljno stimulišete krvotok.

4. Pražnjenje ne treba da bude previše kratko, ali ni sa napinjanjem. I dugo sedenje na šolji povećava pritisak na anus.

5. U danima kada osećate bolove, trudite se da ne sedite mnogo, već se odmarajte u polusedećem ili ležećem položaju, tako da vam nivo stopala bude iznad nivoa karlice.

6. Neaktivnost pojačava tegobe, pa se trudite da uvedete redovnu fizičku aktivnost, dovoljno je 20 do 30 minuta dnevno. Tako će vam krvni sudovi biti zdraviji, a imaćete i bolju kondiciju i lakše ćete prazniti creva.

Na sledećoj strani pročitajte još saveta za rešenje ovog neprijatnog zdravstvenog problema.




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt