5 saveta za zdrave i čvrste kosti

Kako bi povećali gustinu kostiju i sprečeli eventualne prelome neophodno je promeniti ishranu i uvesti vežbe kao svakodnevni ritual...

5 saveta za zdrave i čvrste kosti Foto: Profimedia

Osteoporoza je bolest kod koje prirodno lečenje može dati dobre rezultate i povećati kvalitet i gustinu kostiju.Ova bolest prouzrokuje postepeno stanjivanje i slabljenje nekad snažnih kostiju, pa one na taj način postaju osetljive na prelome. Osteoporoza je češća među starijima. Iako bolest zahvata sve kosti, najčešće dolazi do preloma kičme, ručnog zgloba ili kuka.

Ovde pogledajte 5 saveta da ojačate imunitet.

Kod starijih osoba prelomi kuka mogu da budu naročito opasni, jer duga nepokretnost tokom lečenja često dovodi do nastanka krvnih ugrušaka ili zapaljenja pluća. Pročitajte 5 saveta kako da očuvate zdrave i čvrste kosti:

Sirova hrana - je lekovita i pokazala se korisnom protiv mnogih bolesti pa i kod osteoporoze.

Vežbe - kao i mišićna masa, ako ne vežbamo redovno, naša koštana masa se s vremenom smanjuje. Zato su redovne sportske aktivnosti vrlo bitne za prevenciju osteoporoze. za vreme vežbanja ne rade samo mišići, nego i kosti. Kao odgovor na vežbu, kosti počinju ponovo da se formiraju. 

Kalcijum i sunce - neophodno je povećati unos kalcijuma i redovno se izlagati sunčevim zracima da bi se organizmu obezbedila dovoljna kolicina vitamina D, jer su ovo dva najbitnija faktora koja održavaju zdravlje kostiju i podižu nivo gustoće kostiju.

Magnezijum je sledeci mineral o kojem treba voditi racuna da ga u organizmu uvek bude dovoljno jer on, slicno vitaminu D, podstice apsorpciju kalcijuma i utice na izgradnju kostiju.

Povrće - dakle, osim redovnog suncanja osteoporoza ce se poraziti unosom mlecnih proizvoda, susama, graska, zelenog lisnatog povrca, integralnih zitarica, orasastog voca i semenki.




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt