PET KLJUČNIH SAVETA ZA USPEH NA POSLU: evo koje prilike ne smete propustiti

Bićete uspešni i napredovati u velikoj firmi ako ste timski igrač, radite kao za sebe i stalno učite, pritom ste korektni i imate visoke etičke standarde, tvrde stručnjaci.

PET KLJUČNIH SAVETA ZA USPEH NA POSLU: evo koje prilike ne smete propustiti Foto: Shutterstock

Za neke je uspeh stalno učenje, da idu napred, rade stvari koje vole. Za druge je to nezavisnost, dobro materijalno stanje, sigurnost. Ima i onih koji pod uspehom podrazumevaju hedonizam, kontemplaciju, totalnu slobodu. Šta je zajedničko ovim definicijama? Sve one su vrlo jasne i legitimne. A po čemu se onda razlikuju? Po viziji i vrednostima koje vode ostvarenju cilja.

Obavite važan razgovor

- Odmorite se malo, skuvajte sebi kafu, sipajte kiselu vodu i razmislite na trenutak o onome što znate o sebi. Izaberite svojih pet ključnih vrednosti. To mogu biti: sloboda, integritet, kreativnost, priznanje, dostignuće. Zatim razmislite i zapišite svojih pet najizraženijih vrlina, kao što su, na primer: vizionar, optimista, kreativac, timski igrač, vođa.

Ljudi koji na vreme obave ovaj važan razgovor sami sa sobom, mnogo brže i bolje stignu do uspeha - objašnjava Nataša Kažić, autorka knjige Kako uspeti u korporaciji i ostati normalan.

Da li ste timski igrač?

Rad u velikoj firmi je timski sport. Individualisti nisu retkost, ali suprotno mišljenju većine, ne dolaze često u poziciju da postanu kandidati za vodeće funkcije. Ključni ljudi postaju uočljivi i cenjeni kad igraju timski. Ako ste vodili ozbiljne projekte i ako često učestvujete na važnim sastancima, a ponekad i na kompanijskim druženjima, na koja se uglavnom pozivaju važniji rukovodioci poput šefova odeljenja i direktora, verovatno ste na dobrom putu da postanete ključni igrač, a sutra možda steknete i zvanje menadžer ili top-menadžer.

Kada rukovodstvo kompanije nekoga zapazi kao ključnog timskog igrača, uglavnom mu posveti pažnju i resurse, i počne da ulaže u njega.

- Tu priliku ne treba nikako propustiti. Bez obzira na to da li ćete ostati u toj kompaniji do penzije ili ne, dodatna edukacija koju ćete dobiti biće kamen temeljac vašeg ličnog i poslovnog razvoja. Uslediće sve komplikovaniji i važniji zadaci, koje ćete vi sigurno biti u stanju da obavite. Zato prihvatite ono što vam se nudi, jer ključni ljudi ne odbijaju da se suoče s novim izazovima. Ključni ljudi u kompaniji od prvog dana se ponašaju kao timski igrači. Trude se više od drugih, prihvataju izazove, brzo usvajaju nova tehnička saznanja i postaju oslonac drugima - navodi naša sagovornica.

Spremni za rad s ljudima

Obično se unapređenje dešava kao posledica vaših rezultata, iskustva i rada na sebi, kada ste više puta bili uspešni kao mentor nekome i kada vaši saradnici samoinicijativno dolaze kod vas za savet. Takođe, i kada ste naučili da pravite kompromise zarad višeg cilja i dobrobiti tima kome pripadate, kao i kada ste se više puta izborili za interes kompanije. Verovatno ste pre svega u nekom trenutku postali i ključni igrač koga je kompanija zapazila kao perspektivnog i vrednog daljeg ulaganja. Ukratko, spremni ste za rad s ljudima onda kada drugi počnu da vas smatraju važnim članom tima, ali i potencijalnim liderom.

Kako napraviti dobar tim

Većina zaposlenih ljudi, kada dospe na prvu rukovodeću poziciju, nasleđuje od svog prethodnika tim s kojim će raditi. Retko kada se nađu u idealnoj situaciji da je to rukovodeće mesto potpuno novo i da svoj tim treba da stvaraju od nule. Dakle, u prvom slučaju prednost je to što već poznajemo ljude u timu, što su već uspostavljeni međusobni odnosi i znamo koje su vrednosti, a koje mane svakog od njih.

Umeće planiranja

- Jedna od najvažnijih veština dobrog menadžera je dobro i precizno planiranje, a to nije nimalo lako. Za to je potrebno iskustvo, u potpunosti razumeti tržište i način razmišljanja korporacije i njenih decision maker-a. Svaka firma je zasnovana na vrlo logičnom i analognom načinu razmišljanja: Ako je do sada trend bio ovakav, zatim, ako smo imali ovakve oscilacije po sezonama i ovakav portfolio, ovoliki broj kupaca po mesecima, imaćemo isti trend i dogodine. Što bi rekao Stiven Sigal, pretpostavke su majka svih problema, jer problem nastaje kad se desi nekakav quantum leap koji nismo predvideli - tvrdi Nataša Kažić.

Tekst: Žaklina Milenković

Izvor: Lepa &Srećna 



bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt