3 LEKA ZA NESANICU: da li imate poremećaj sna i kako da spavate mirno i udobno

3 LEKA ZA NESANICU: da li imate poremećaj sna i kako da spavate mirno i udobno Foto: Shutterstock

Neispavanost nas sputava da funkcionišemo, dugoročno predstavlja pretnju po zdravlje a često se može lako savladati.

Koje su situacije koje možemo opisati kao problem sa spavanjem?

Budilnik zvoni i ne možemo da ustanemo jer smo "prebrojavali ovce" cele prethodne noći.

To se događa, ali daleko je od poremećaja spavanja.

Stručnjaci o poremećaju govore samo ako ne možemo spavati najmanje tri puta nedeljno u periodu od jednog do tri sata.

Koji su najbolji uslovi za spavanje

Često shvatamo koliko je važan san kad ga više nema. Ankete pokazuju da oko 25 procenata odraslih pati od poremećaja spavanja, a preko 10 procenata često ili stalno doživljava svoj san kao nemirni.

Mnogi sa lošim snom nisu svesni da se to može dogoditi i zbog okruženja za spavanje. Spoljni faktori kao što su buka i osvetljenost mogu nam ometati san.

Važno je zatamniti sobu jer se hormon sna melatonin proizvodi samo u mraku.

Ako san nikako ne dolazi, to može biti posledica sobne temperature. U zavisnosti od godišnjeg doba, može biti previše toplo ili previše hladno.

Ako se ne možete da se oslobodite znoja u vrućim letnjim noćima, možete isprobati posteljinu od mikrofibera. Ona otpušta višak toplote i vlage tako da će temperatura biti prijatnija. 

Kako na san utiču tehnika, kofein i kalorije

Najbolji dušek ne pomaže ako se ne možemo isključiti iz svakodnevice i utonuti u san. Misli se vrte oko obaveza i lista obaveza, tu je i kratko gledanje u telefon. I to je upravo greška.

Čim se spremimo za krevet, TV, radio, laptop i pametni telefon treba potpuno isključiti.

Svetlost sa ekrana nas budi i ne daje da se smirimo. Bilo bi najbolje izneti sve tehničke uređaje iz spavaće sobe - osim, možda, budilnika.

Kofein i kalorije su takođe pravi neprijatelji dobrog sna.

Mali espreso nakon večere, koji je možda čak bio i prilično prijatan, ne samo da nas kasnije budi, već nam i ne omogućuje da zaspimo.

Zato važi sledeće: samo lagani obroci uveče, na primer sa proteinima poput ribe ili piletine sa svežim povrćem.

Trešnje i orasi su takođe korisni za san, što su otkrili i neurolozi sa Univerziteta San Antonio u Teksasu jer sadrže hormon sna melatonin.

Ali lepa šetnja u kraju ili parkom čisti vašu glavu - bez ikakvih dodatnih kalorija.

Kako rešiti problem lošeg madraca

Ne računa se samo ono što je na njemu, već i ispod toga.

Mnogi se noću prebacuju s jedne strane na drugu zbog bolova u leđima ili vratu, zbog lošeg madraca.

Telo tone na pravim mestima i ima podršku u drugim delovima ako su dušeci kvalitetni.

Ako ne želite da odmah kupite novi madrac, najbolje je da ga isprobate sa naddušekom. Oni raspoređuju težinu i oslobađaju kičmu.

Tekst: I. M.

Izvor: Lepa & Srećna




Prenošenje originalnog sadržaja potpisanog sa Lepa & Srećna dozvoljeno je isključivo uz linkovanje na taj tekst!

bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Instagram artikal za moj stan