AKO SU VAS PREVARILI ZA NAMEŠTAJ, EVO KAKO MOŽETE DA IZVUČETE DEO NOVCA: na stotine kupaca traži nadoknadu iz magacina

Strani investitori u ovakvim situacijama unapred naprave računicu koliko su uložili para, a koliko će izvući para i profitirati prevarom klijenata i radnika - objašnjava Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača.

AKO SU VAS PREVARILI ZA NAMEŠTAJ, EVO KAKO MOŽETE DA IZVUČETE DEO NOVCA: na stotine kupaca traži nadoknadu iz magacina Foto: Shutterstock / Ilustracija

Ruska kompanija nameštaja "Spilit" koja je preko noći pobegla iz Vranja i ostavila 300 radnika na cedilu, oštetila je stotine kupaca "Nefa nameštaja" kojima nije isporučila plaćenu robu.

Prema podacima Agencije za privredne registre 49 odsto "Spilita" je u vlasništvu beogradskog "Holodeksa", a 51 odsto u vlasništvu ruskog partnera "OOO Korolj Divanov" dok je "Holodeks" stoprocentni vlasnik "Nefa nameštaja". Iza obe firme stoji i ruski biznismen Andrej Hodasevič, vlasnik dve velike fabrike nameštaja u Rusiji: "Mnogo mebeli" i "Korol Divanov". Dokaz da su ova privredna društva povezana je i činjenica da su odmah nakon odlaska “Spilita” iz Vranja internet i fejsbuk stranica "Nefa nameštaja" ugašeni, a sve prodavnice zatvorene. Niko u "Nefa nameštaju" nije ni obavestio klijente o tome, a retki kupci su uspeli da stupe u kontakt sa pojedinim radnicima.

- Naručio sam početkom maja krevet u prodavnici Nefa nameštaj i rekli su mi da je rok za isporuku 40 dana. Platio sam nameštaj čekovima. Kada sam video vest da je “Spilit” otišao iz Vranja, pošto znam da se radi o istoj firmi, nazvao sam radnicu koja nam je ostavila broj pošto ne postoji kol-centar. Rekli su mi da neću sigurno dobiti naručeni nameštaj, ali da mogu da odem do njihovog magacina u naselju “Stepa Stepanović” i vidim da li ima nešto od robe u vrednosti nameštaja koji sam platio i naručio. Na sreću, uspeo da izvučem krevet iste vrednosti, ali druge boje i štofa. Bila je tu i žena koja je kupila u kešu dve ugaone garniture od 160.000 dinara. Pošto nije bilo takvih garnitura uzela je krevet od 70.000 dinara - kaže za “Blic” kupac koji je želeo da ostane aniniman.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović, takođe, ističe za “Blic” da prevareni kupci nemaju mnogo nade da će dobiti plaćeni i poručeni nameštaj ili vratiti novac.

- Jedino ako “Spilit” ima pravnog naslednika kupci bi mogli da očekuju da neće ostati bez novca ili nameštaja. U suprotnom, fabrika će otići u stečaj, a dalje je sve neizvesno jer je pitanje kolika će uopšte biti ta stečajna masa - naglašava Papović.

Kako kaže, i u ovom slučaju Srbiju je zahvatio bugarski sindrom.

- Reč je o klasičnoj priči sa sumnjivim stranim investitorima. Slično je bilo i sa “Hendijem” koji su se reklamirali kao najjeftiniji da bi preko noći pobegli iz zemlje. Strani investitori u takvim situacijama unapred naprave računicu koliko su uložili para, a koliko će izvući para i profitirati prevarom klijenata i radnika. Zato svi kupci moraju otvoriti četvoro oči pre nego što uđu u takve prodavnice. A povod za sumnju je svakako činjenica da nemate broj telefona ili kol-centar prodavnice, osobu sa kojom ćete razgovarati ni knjigu evidencija reklamacija - objašnjava Papović.

Pomoćnik gradonačelnika Vranja za privredu Nenad Veličković rekao je za “Blic Biznis” da je lično šokiran i zaprepašćen odlaskom “Spilita” jer ništa u kontaktima opštine i ove ruske firme nije ukazivalo na tako nešto.

- Šta više, mogu slobodno reći da smo imali lepu i dobru saradnju. U poslednje vreme čak smo razgovarali i o mogućim subvencijama koje bi im dali za proširenje proizvodnje i zemljištu koje bi koristili za širenje - istakao je Veličković.

Kako je dodao, zaprepašćen je i činjenicom da niko iz opštine Vranje sada ne može stupiti u kontakt sa menadžmentom ove kompanije.

- Zovemo ih sve redom od portparola do direktora, ali ne vredi - kaže Veličković.

Do nameštaja u magacinu do kraja maja

Kako saznajemo, iz magacina u naselju “Stepa Stepanović” u Beogradu isporučeno je čak 55.000 nameštaja. Prema našim saznanjima, taj magacin će biti otvoren do kraja maja 2019. godine, pa kupci koji su naručili nameštaj imaju još nedelju dana da pokušaju da dođu do poručene ili robe u vrednosti narudžbine.

Tekst: M. Tašković , T. Kovačević

Izvor: Blic

Oprez na pijačnim tezgama: novi način kako trgovci varaju kupce i zakidaju na meri (VIDEO)




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt