ŠTA DA JEDETE NA PLAŽI: saveti nutricioniste za ishranu tokom visokih temperatura

Ove namirnice će vas osvežiti i održati vašu energiju na plaži, ali važno je da vodite računa o tome koja hrana će da se održi na 40 stepeni.

ŠTA DA JEDETE NA PLAŽI: saveti nutricioniste za ishranu tokom visokih temperatura Foto: Shutterstock

Kad se leto zahukta, a sunce nas otera u hladovinu, pravo vreme je za plažu. Bilo da ste negde na moru ili na nekoj od gradskih plaža širom zemlje, da li ste ikada razmišljali koja je prava hrana za plažu? Bez obzira na to da li tamo gde idete na kupanje postoji pijaća voda ili ne, obavezno ponesite tečnosti (voda, čaj, kafa, limunada…) jer ćete uvek pre ožedneti nego ogladneti. Termos boca (ili dve) najbolje je rešenje ako volite toplu kafu ili hladno piće.

Topli dani sa preko 35 stepeni Celzijusa u hladu odbijaju nas od roštiljanja, pa zašto onda da ne ponesete nešto već pripremljeno ili nešto što se može jesti sirovo. Hrana za plažu mora da se održi i na 40 stepeni Celzijusa. Evo nekih predloga.

Salate su idealne za leto. Možete uživati u kombinovanju raznog povrća i jezgrastog voća u raznim salatama, pod uslovom da nisu lako kvarljive poput ruske. Dakle – bez mesa, majoneza, pavlake i sireva. Umesto toga, probajte nešto poput salate od rendane sirove šargarepe, rendanog kupusa, barenog kukuruza šećerca i indijskih oraha sa malo maslinovog ulja. Možete koristi i nešto drugo, na primer paradajz sa krastavcem, listićima badema i rukolom sa maslinovim uljem. Pustite mašti na volju.

PROČITAJTE JOŠ: Upozorenja nutricionista: evo šta može da se dogodi ako pijete previše jabukovog sirćeta sa vodom

Zdrave grickalice – orašasti plodovi energetski su veoma jaki i brzo nadoknađuju izgubljenu energiju na plaži. Birajte bademe, orahe, lešnike, pečenu leblebiju i nešto opreznije indijske i brazilske orahe. Kokice su sjajne i veoma ih često možete kupiti upravo na plaži samo ne preterujte sa solju. Seme suncokreta ili bundeve takođe je odlična hrana za plažu i nutritivno mnogo vrednija od industrijskog čipsa i flipsa.

Leto je idealno i za kuvani kukuruz, a možete ga kupiti kod prodavaca na plaži ili ga skuvati kod kuće. Održaće se ceo dan ako je u vodi u kojoj je i kuvan. I ovde ne preterujete sa solju.

Žitarice su veoma zahvalne kao jelo za plažu (musli, pahuljice…) jer se pripremaju brzo i nisu kvarljive. Dugotrajno mleko se neće pokvariti na 35 i više stepeni. Zamešajte ih pola sata pre jela kako bi se žitarice fino natopile. U sve to možete dodati suvo grožđe ili neko drugo sušeno voće, kao i kakao i kokos.

Ništa ne okrepljuje telo na suncu kao slasni voćni zalogaj. Birajte lubenicu, breskve, kajsije, kupine, maline, borovnice i sve sezonske voćke koje možete naći u obližnjem marketu. Stavite ih u prenosni frižider, u plastičnu posudu koju možete i zatvoriti. Ne secite voće nožem, već ukoliko je nož potreban, ponesite ga. Ako kod kuće cedite voće u želji da na plažu ponesete svež domaći sok ili smuti, zapamtite da ih je najbolje piti sveže ceđene, odnosno bledovane. Ako sokiće (smutije) ipak ponesete posle nekoliko sati na visokoj temperaturi mogu mirisati na alkohol.

PROČITAJTE JOŠ: POSETITE NAJLEPŠE PLAŽE U GRČKOJ: plaže koje morate da vidite barem jednom u životu

Sendviče možete praviti od onih manje kvarljivih namirnica, koje mogu izdržati visoke temperature. Pripremite ih pred odlazak na plažu i upakujte u aluminijumsku foliju, koju posle obmotate salvetom i stavite u plastičnu kesu (na primer integralna kifla sa seckanom suvom pršutom, kolutovima paradajza, semenkama suncokreta i sa listom kačkavalja i malo senfa). Ukoliko imate sečeni hleb i od njega možete napraviti sendvič, ali da je integralni ili ražano mešani. Za sendviče u obzir dolaze sve namirnice osim raznih pica šunki i barenih kobasica i viršli, pavlake, majoneza, krem i topljenih sireva, putera, margarina, kajmaka, humusa, dakle, sve što se može ukvariti ili istopiti.

Uz sve navedeno, treba izbegavati alkohol, gazirana pića, brzu hranu: burgere, palačinke, mekike, krofnice, žužu, čips, flips i ostale industrijske proizvode. Uživajte na plaži i vodite računa da se ne prejedate. Na kraju, vodite računa da ne ostavljate đubre iza sebe jer neko i posle vas treba da uživa na plaži.

Tekst: Jasna Vujičić, nutricionista

Izvor: www.nadijeti.com




bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...
instagram
Artikal Instagram za ceo sajt